Thursday, August 19, 2010

shocking sad news...



pagi td bangun dr tido dgn keadaan badan yg agk panas...
konon nye rajin laa nk g class....
aicehh~
g shower..siap2 berdandan suma...settle....
buka tingkap bilik....teremenung seketika utk mengambil mood.....
sedang asyik leka termenung ke luar jendela bilik....
tetiba there is sumthing kt ampaian kain baju yg menarik perhatian aku....
eyhh...2 kn si kucing betina yg slalu aku bg mkn...
tappi...asl aneh je keadaan beliau d c2??? terkedang kejung semacam je...
aty mula rase tedak sedap melihat situasi tersebut....
kerajinan utk ke class mati begitu saja...
aku tutup kembali tingkap bilik....
menyambung termenung d ats katilku yg empuk xbape nk empuk nie....
fikiranku hanya focus pada kucing td...
xkn da mati kowt???
mlm td br je aku bg mkn...ok je...seperti biasa...tiada ke'aneh'an atau kelainan pada kucing tersebut....manja seperti kebiasaannya...
damn~
takan laa food poisoning plak???
kene langgar ke???
ke kene struck ngan lightning mlm td???
eishh...bia btol brade~
nape sepanjang mlm td aku x pasan pown dye telantar kt c2...padahal aku buka tingkap xtutup2...walaupun hujan lebat selebat2nya plus guruh n kilat sabung menyabung....
sungguh aku jd tedak puas aty...tedak senang duduk aku d buat nya....
aku bingkas turun ke luar utk memastikan kebenarannya....
berdebar-debar....
SHIT!
mmg sah...beliau telah meninggal dunia...
hiba rasa aty ini...sentap~
tanpa berlengah masa aku terus turun ke pejabat kolej....
dengan berbekalkan perasaan agak malu2 kucing...aku tebalkn muka g tanye abg kt counter 2 ade cangkul x???
aku nk pinjam sat je...ade kucing mati kt blok...aku nk tanam.....
nasib baek dye memahami n bg aku pinjam cangkul kolej....
makaseh..jasa abg akn aku kenang~
aku trus blek bilik tuka short n menyediakn keperluan yg lengkap utk pengkebumian beliau...
turun semula ke ampaian utk mengalihkn mayat ke depan block...
aku da jmpe tmpt semadian yg sesuai iaitu d bwh pokok kt dpn block...sgt strategy skali....
tanpa memperdulikan keadaan sekeliling..aku memulakan kerja2 pengkebumian....
alhamdulillah...semuanya berjalan dengan tenang dan lancar...
sekejapan sahaja prosesnya....dalam jangka waktu 1/2 jam saja...semuanya selesai....
sayu rasa aty...nasib baek xnangis dek non~ :(
aku pulangkan kembali cangkul ke office...
kembali ke bilik...
xcakap byk...trus slam ats katil dan pengsan utk beberapa jam kemudiannya...kepenatan tahap dewa...
-end of story-

kubur arwah...maaf...xsempat nk buat nisan...


may u rest in peace there...

arwah bersama ank2 beliau yg telah d curi oleh makhlok yg tedak bertanggungjawab...penat2 aku bela sampai gemok2...ko senang2 je amik dr aku...time dorg kurus selekeh...suma pown wat tataw...aku da bela cantek2...sesenang aty sesedap rasa je ko amik...shit!

No comments:

Post a Comment