Monday, March 19, 2012

roda-roda kotaraya...

blek keje ptg td terus pegi dapo..sbb pagi td ibu da promise nk buat kuih roda..lame gila kot tak makan...
and yesss! kuih roda bergelimpangan dlm kuali..br je siap masak... ^^
tak cakap byk..bagaikan helang yg kelaparan n menjumpai mangsanya..pantas tangan wa rembat satu n masuk mulut..dan sesaat itu jgk laa kuih tu jatuh dlm kuali blek..panas kot..nasib baik tak melecur mulut n tangan..
haishh..anak dara perangai tak senonoh..pelahap naa~
nomnomnomm...puas hati dpt mkn kuih roda... :)

homemade kuih roda mmg ohsem posem

well, actually..name kuih nie kuih keria..org utara cakap choq keria..tp ntah tataw nape aku lebih suka panggil kuih roda..tp yg aku taw aku start panggil kuih roda nie pada tahun 2005..time tu aku stay melaka..tolong tok jual breakfast pagi-pagi sementara tunggu result SPM...
time tu mmg masyuk..hari-hari mkn kuih roda..kalau tak dpt mkn rasa mcm tak lengkap hidup hari tu..sampaikan mama pun da taw yg aku tabole hidup tanpa kuih roda..mesti pagi-pagi sebelum nak jual da sorokkan dulu kt dapo utk aku n wawa... :)
huhuu..teringat blek time dulu..tetiba rasa rindu plak..haihh..how time flies so fast...
pape pun kuih roda mmg terbaik ohsem posem! hail kuih roda~ ^^

p/s : tengkiu mommy buatkan kuih roda..lebiu so much... xoxo

No comments:

Post a Comment